Saturday, November 2, 2013

perjuangan


Kalau dah namanya perjuangan tu manalah boleh selesai. Bila entah akan selesai? Never. Waktu sekarang ni ada orang sedang berjuang untuk mempertahankan kedaulatan negara, ada orang berjuang untuk bangsa, ada orang berjuang untuk bahasa, ada yang berjuang demi kebenaran, ada yang berjuang demi keadilan, ada yang berjuang demi sesuap nasi, ada yang berjuang demi keegoan, ada orang berjuang untuk menghabiskan cuti panjang dengan holiday, ada orang berjuang untuk duduk di rumah layan wrestling, ada yang berjuang malam minggu pergi culik awek bawak berdating, ada yang berjuang menaip thesis, ada yang berjuang menghabiskan membaca buku yang segunung, ada yang berjuang kat medan perang, ada yang berjuang pergi rakam lagu, ada yang berjuang untuk berhenti menggunakan dadah, ada yang berjuang berenti isap rokok, ada yang berjuang tidur awal untuk bangun pagi ahad, ada yang berjuang kerja disaat yang lain seronok bercuti, ada yang berjuang “eh, kedai nasik goreng tu malam ni bukak tak?”, ada yang berjuang segala macam jenis perjuangan yang aku pun tak tahu apa yang masing-masing perjuangkan tetapi, dalam diri masing-masing tahu apa yang mereka sendiri perjuangkan.

Aku berjuang mencuri masa layan tengok muvi KIL yang diorang kata heroin dia serupa aku tu kikiki. Malam minggu, lupakan semua, aku layan kopi sambil bermalas-malasan J



Fuck cerita ni dah lapuk baru aku nak layan kahkah.







CUTT !!