Tuesday, March 27, 2012

cursed.on.me


“Weh, jom aku nak ajak kau pegi Sweden”

Aku gelak je.

“Ko pahal? Cuba tenang-tenang sikit”

“Aku tak cari masalah tapi masalah datang kat aku”

Aku diam.

“Tak balik ke?”

“Aku bosanla kerja macam gini, takde life, takde masa nak bersosial. Aku balikla tengok hujung bulan ni camne”

Tett. Sms masuk.. “Gua nak pegi Dubai”. Duhh.

“Kerja jalan-jalan pun bosan ke? Duit bersepah pun bosan?”

“Bila masa aku guna duit tu? Bila masa? Cuti pun susah. Ko kat mana ni?”

“Makan aiskrim, depan 7e ni. Baru balik kerja”

Aku pun boleh tak paham kenapa aku boleh makan aiskrim. Dull and mundane je aku rasa. Aku bukan penggemar aiskrim sebenarnya. Ana, masalah relationship. Lidya pun sama, aku pun. The thing is it hits us now, serentak.

“Ko buat apa kat 7e?”

“Makan aiskrim la”

Tett. Sms masuk.. “Thanx ko kasi aku pelangi. Kalau tak mesti aku tak jumpa ko and Lidya. Aku klmj..18 tahun lalu masih segar di ingatan”.

“Things are different now, even the feelings still the same. I’m happy for both of you”. Sent.

“Thanx”

“Ape aku kena buat ni?”

“Delete bbm dia kot?”

“Kalau dia sms?”

“Bolayanla kejap..gua semak la masalah perasaan ni. Fedap gile..”

“Weh pinjam ayat aku nak buat status bbm”

“Haha...jangan lupa delete dari list lu nanti”

“Takde kekuatanla..”

Sabtu, 3 petang, gua balik rumah terus tido.






Orang dewasa ni takde masalah lain ke?  Aku nak pergi bercuti.







CUTT !!



No comments: