Tuesday, January 31, 2012

terpasak di retina

 
Mak Ani kulihat menadah tangan, sama tinggi dengan kepalanya. Aku hanya memerhati dari tempat perbaringanku. Ku kerling jam di dinding bertentangan.

 “Ah, sudah masuk waktu Isyak” hatiku berbicara sendiri.

Entah apa yang dikumat-kamitkan oleh Mak Ani yang sesekali terdengar

“Hanya engkaulah…Yang Maha Pemurah…”

Dalam kekusutan fikiran, dalam perhitungan, dalam teka teki, mahu juga aku menadah tangan bersungguh-sungguh begitu dan meminta dengan Tuhanku agar dileraikan semua pertanyaan. Ada juga sesekali di waktu malam sepi aku meratap sendiri, meminta dan mengadu. Sebenarnya, dalam hilai tawa..aku sayu sendiri. Belum juga bertemu jawapan. Mengapakah wajah itu yang selalu kurindui?

“Demi rahsiamu, aku berusaha dan bersabar. Aku hina lagi lemah. Temukan dia dalam pencarianku ke jalanMu”.






- Hmm..aku rasa macam plot drama-drama tivitige. Ok, serius sangat ke ni? Bye.









CUTT !!

No comments: