Thursday, March 22, 2012

pahal bajet sangat lu?


Kita, yang nak dikecohkan sangat pasal ‘kuasa’ tu kenapa? Katalah kuasa tertinggi tu u.s. 1 dunia tau u.s hebat itu, ini, dari segi sejarah yang direka dan dimomok kita sejak sekolah kepandaian itu ini, apa lagi yang nak ditakluk? Semua tahu depa power walau power menipu pun. Mungkin dah jelas ramai yang sekarang ni golongan bijak pandai ke depan, ramai dah tahu membaca, ramai yang tak tuli pengetahuan, takut? Rasa tercabar? Dengan teknologi dihujung jari ni siapa-siapa je boleh pandai serba serbi. Budak darjah 4 kat rumah aku ni pun pandai hack akaun facebook orang, kalau kita cerita pasal ilmu godam la. Lantas bila kepandaian dah sama rata maka apa? Apa lagi nak ditawarkan untuk dunia kagum? Untuk sang bijak pandai rasa kurang dan berlatih lagi? Bila mana yang pandai itu belajar lagi, sampai mana kepandaian yang tak memberi manfaat tu? Sampai mana nak dibuktikan? Dengan siapa? Infiniti.

Lagi pandai, lagi bijak, habis bumi, habis manusia, lihat ke galaksi. Apa lagi yang boleh ditakluk? Apa lagi yang boleh supaya 1 alam tahu kita bukan tandingan?

Sejarah dunia kita tahu. Bukunya kita ada. Yet, kita buat juga benda yang dah tertulis tu. Untuk apa buat semua ni? Untuk apa kita bernafas?




Perang sana sini, itu ini. Macam haram.







CUTT !!

No comments: