Saturday, June 26, 2010


THIS IS RESPECT.




They're so clever that they don't understand my final stage of dumbness”




Masksudnya:




Depa ni 'pandai sangat' sampai tak faham ayat gua yang cuma tingkat pertama gua tunjuk pandai”



Maksud bahasa melayu memang panjang kalau diterjemahkan. Sebab tu lah depa suka meleret. Tak kiralah dalam masa atau perbuatan maupun dalam melontarkan maksud hati. Nak berjanji meleret, 5 minit lambat pon kira meleretlah. Jalan lambat terhegeh-hegeh, konon jaga adab sopan? Zaman Hang Tuah kah sekarang ni? Dalam meluahkan ketidak puashatian pun meleret bab yang takde kena mengena. Lagi jengkel bila bentang mesyuarat kerja tapi sentuh hal peribadi. Memang agak tak professional walaupun dari luarannya kelihatan 'macam' professional. Out terus.




Cakap tak guna, nak tembak aim dulu subjek tu. Kalau subjek tu ada rupa bentuk macam aku.. baik kau cipta strategi yang paling canggih. Tak perlu teknologi terbaru, aku bukan robot. Aku rasa kau patut tonton 'The Mentalist' untuk cuci otak kau dulu sebelum berhadapan dengan pembunuh semacam aku. Kau nampak takut denganku. Aku tangan kosong, mengapa kau takut sangat? Tentera pun aku tak bawa. Malahan kau..hahaha..aku rasa kau kangkangkan nasi untuk pemikiran mereka-mereka yang agak dungu seperti kau. Aku berterima kasih kepada otakku yang 'kalis kangkang' ini. Jangan harap aku akan tunduk. Jangan kau minta aku untuk hormati manusia seperti kau yang tidak belajar mengenal jenis-jenis manusia yang kau perlu gauli. Bagi aku kau sangat 'biasa' dan memang wajar kau terus berada di sini.




Aku cuba untuk terus bergaul dengan kau dengan cara tidak menjilat tongkeng tapi kuberikan hati. Malangnya, kau bukan orang yang tepat untuk aku menabur benih. Tiada kepentingan buatku, tiada mendatangkan kebaikan buat jiwaku, kau tidak perlu ada dalam senarai taulanku. Tidak layak dan aku tidak menyesal kerana mengecilkan jumlah. Biar kecil kelompokku tapi semua boleh pakai. Pegi mati sana.






Psst. Jangan marah. Ha ha ha.







CUTT !!

No comments: