Tuesday, February 12, 2013

issue

Mamat : Orang kata aku sombong. Aku pedulik ape, aku bukan sebarang-sebarang kau tiba-tiba nak buat-buat  mesra dengan aku. Eh, kau aku kenal pun tak.
Aku : Apasal eh?
Mamat : Kau pernah dengar, kalau kita berkawan dengan penjual minyak wangi, kita pun akan wangi, kalau kita berkawan dengan pemunggah sampah, kita pun akan dapat tempias busuknya.
Aku : Gitu eh?
Mamat : Kawan, definasi tu kene fahamkan. Bukan nak pakai sehari dua.
Aku : *sroot.sroot* sedut air.
Mamat : Kau boleh terima kawan yang tak jujur dengan kau?
Aku : Kau ada pengalaman ke?
Mamat : *seringai* better aku ada few friends yang aku percaya.
Aku : Percaya.
Mamat : Percaya.
Aku : Percaya.

Kitorang gelak. *Sroooottt. Sroooottt*. Aku sedut bihun sup. Hujan-hujan ni sedapnya layan makan sup.

Mamamt : Kau?
Aku : Samalah. Tapi aku sapu je semua. Aku kasi can. Seberapa mana yang dia nak.

Kitorang gelak.



Cuti, lepak bersama kawan yang kita percaya. Complete.





CUTT !!

No comments: