Saturday, December 22, 2012

minum milo, makan dalam




Saat aku membaca judul buku ni terdetik di fikiran, apa wanita itu bersedih? Semua wanita itu bersedih? Kenapa bersedih? Bahagia? Wanita tak bahagia ke? Aku dah tersasar sangat ke apeni sampai aku jadi tak paham kenapa ada buku yang berjudul atau ada perisian yang macam ni?

"Jasad tidak, tetapi roh kita mungkin" kata pemilik buku tersebut. Aku tengok dan amati muka tuan punya buku tu, tak nampak sedih pun?

Aku? Aku mula scan diri sendiri. Aku tengok cermin. Aku hilang sifat kehambaan ke? Hilang diri sendiri? Teruk sangat ke aku ni?

Entah. Aku tak suka layan sedih, aku avoid. Aku suka sibukkan diri. Tak suka leceh-leceh. Takut jugak dengan situasi ni. Kasi aku baca habis dulu.

Benda-benda macam ni dia kene relaks. Macam aku cakap haritu, tak nak beriye..tapi kena yakin.dan istiqamah.





Baca jela apadahal.







CUTT !!


No comments: