Friday, December 7, 2012

ini cerita serius


Ini cerita serius tentang gadis hippies

Seseorang datang kepadaku dan bercerita...
Bila aku masuk ke bilik itu semua mata memerhati, ada pasangan yang sedang minum kopi, sekumpulan anak muda bergurau sesama sendiri, those bitches buat muka friendly sometimes now tengok atas bawah, kawan-kawan berubah air muka dan semua yang aku kenal di situ senyap seberapa ketika dan yang kedengaran hanyalah detik jam di pergelangan tangan masing-masing. Tik-tok-tik-tok.

"Hello" aku memecah sunyi dan keadaan kembali berjalan seperti biasa. Waiter dan waitress mengambil pesanan dan menghantar minuman, jamuan hari jadi di sudut sana, asap rokok yang menyesakkan, kentang putar dan Ace Spade melayang menyeru teriakan rakan-rakan.

"Aku bukan alien" aku berkata dalam hati dan bergelak ketawa bersama sehingga pukul 2 pagi ucapan selamat tinggal bergilir-gilir...

"Sehingga hari ini, 3 orang sahaja yang setia di sisi"

Sambil membetulkan posisi duduk, i told her that,
"Itu sudah cukup dear, keep them close to your heart. Do what you think is right and never mind the others. People are temporary.





Ruangan Tahukah Anda?
Meringankan beban seseorang dengan berkongsi cerita tentang kesusahan anda juga dapat membuat seseorang itu lega dan lebih bersemangat? Suka melihat sinar yang bercahaya di matanya? Just tell them,
"You're not alone"



Eiyyyy babinyeeeee




CUTT !!

No comments: