Thursday, October 18, 2012

idea people


Aku tak nak ingat masa semalam, tapi mereka selalu mengingatkan aku tentang semalam. Aku bukan salahkan mereka, tapi aku tak mampu tapis untuk menangkis rasa itu. Salah aku jugak ke? Yerp. Aku ambik semua salah itu. Kalaulah hujung dunia itu ada…

Ok stop.

Tak semua orang pandai menulis, tak semua orang mampu pergi sekolah dan belajar menulis. Tak nak cerita pasal akta ok. Pergi sekolah belajar menulis, membaca, melukis, kacau junior, tunjuk muka kerek kat senior, suka cikgu, tak suka, berdiri kat luar kelas, atas meja, ok itu semua yang lalu.

Apa yang sebenarnya kita belajar? (amboi, macam pihak kementerian)

No, no. Ada orang pandai menulis dan membaca sejak umur 2 tahun, ada orang pandai visualize benda yang dilihat dan menghafal sejak umur 2 tahun. Yang ke-2 itu aku. Aku pandai menulis dan membaca bermula pada umur aku 7 tahun. Ya lambat. Sampai sekarang pun aku selow sikit. Kepandaian, atau lebih sesuai lagi kita semua ni sebenarnya ada kelebihan masing-masing. Bukan maksudnya kalau pandai menulis tak pandai melukis dan vice versa.  Maksud aku adalah kecenderungan.

Ada orang semua benda yang dia nampak boleh jadi idea, ada orang kena berkurung dalam tempurung baru timbul idea. Jelas tak? Haaaa maknanya aku ni tengah serabut kepala otak ni…Lain yang aku tengah buat, lain yang aku fikir, lain yang aku taip. Nampak tak aku punya serabut sekarang ni?

Aku nak kena create 1 zen garden space la kat opis ni kasi meditasi sikit kadang tu.


Ah amende lagilah yang aku taip ni.








CUTT !!


No comments: