Friday, June 15, 2012

space and time (part 1)


Ok, kemasukan aku ke maktab tentera sg. Besi ditolak dengan alasan yang agak munasabah, keputusan PMR yang tak cemerlang. 8A diperlukan untuk melayakkan diri sebagai calon-calon pemandu jet pejuang. Dengan 6A 2B dan aku ditawarkan untuk belajar di asrama penuh serata Malaysia. Aku menolak untuk ke mana-mana. Orang tua yang paling hampa. Tapi aku memang keras, aku mahu belajar di sg. Besi. Aku bentak di dalam hati. Cita-cita aku.. Biarpun kecewa, aku akhirnya redha dengan ketentuan Illahi.

 “Bukan rezeki aku”.

Sepi.

Projek pertama di alam universiti : Personal Living Space (according to your interest)
Apa beza diantara personal dan privacy? Mestilah ada beza. Personal adalah lebih intimate dari privacy. Contoh : Ruang privacy adalah bilik tidur, manakala ruang personal adalah bilik air. Aku taknak bercerita pasal ruang sebenarnya ni, aku cuma nak korang lebih jelas maksud ruang personal.

Wait,wait..aku sebenarnya nak cerita pasal projek aircraft living space aku. Selalu tersasar.

Minat aku waktu itu, anything challenging physically, mentally dan ia adalah pemandu jet pejuang. Livin a life as tentera means ko takde masa lapang, aktiviti penuh from dusk to dawn. Kau sentiasa bergerak aktif sama ada dari segi fizikal atau mental. Ye la, kau tentera udara kan? Menjaga keselamatan ruang udara adalah tugas kau. Again, it was only a dream. Aku tak layak dan sekarang yang aku boleh buat adalah personal living space yang macam dalam aircraft! Aku betul excited. Kokpit aku adalah working area aku. Bolehlah aku buat kerja sambil berangan nanti hehe. So kat bawah adalah lakaran pelan lantai ruang impian aku (semasa itu).

amacam?


Sebenarnya boleh tahan juga idea aku ni. Hehe.


Jangan suka sangat.


 




CUTT !!

No comments: